Sezonowe warzywa i owoce

Podstawą naszego funkcjonowania jest dostarczenie niezbędnych składników odżywczych do organizmu. Fundamentem powinno być zatem prawidłowe, zdrowe żywienie.

Zdjęcie: Kamil Bernady

Zdjęcie: Kamil Bernady

Rozpocznijmy od wartościowego śniadania, które dostarczy nam energii na długi i aktywny dzień. W zależności oczywiście od naszego trybu życia czy ewentualnych problemów zdrowotnych, wybierzemy śniadanie białkowo-tłuszczowe lub standardowe, bogate w węglowodany złożone.

Równie ważne są kolejne posiłki. Tak naprawdę to nasze życie i typ pracy wyznacza nam możliwości spożywania posiłków. Wybierajmy produkty wartościowe, nieprzetworzone, bogate w składniki odżywcze. Unikajmy potraw smażonych, produktów wysoko przetworzonych, słodyczy, alkoholu i używek. Pamiętajmy o warzywach i owocach – oczywiście w odpowiednich proporcjach.

Nie podjadajmy! Najgorsze są błędne informacje wysyłane do organizmu. Jeżeli nauczymy się jeść regularnie, to nasz organizm nie będzie magazynował wszystkiego, co zjemy, tylko wykorzysta to jako energię.

Oczywiście kwestia regularności jest bardzo indywidualna. Możemy jeść w ciągu dnia 3 posiłki i też będzie to OK. Nie koniecznie złotym rozwiązaniem będzie metoda 5 posiłków co 3 godziny. Wszystko zależy od nas i naszego trybu dnia.

Rola warzyw w zdrowej diecie

W naszej codziennej kuchni wykorzystujmy produkty sezonowe. Podobnie, jak jesienią, zimą warto wzmacniać odporność — pomogą nam w tym warzywa takie, jak cebula, czosnek, kapusta, buraki itp. Nie zapominajmy o orzechach, które są bogate w wartościowe składniki.

Jeżeli tylko nie mamy przeciwwskazań zdrowotnych do spożywania wyżej wymienionych produktów to korzystajmy z ich dobroci. Jak nasze babcie przygotowywały dla nas syrop z cebuli lub mleko z czosnkiem i miodem na przeziębienie, tak i my korzystajmy z tych produktów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji!